Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2012

Το ποίημα του μήνα...ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2012

Μιας και το 2012 έχει ανακυρηχθεί έτος Ν. Βρεττάκου τιμώντας τα 100 χρόνια από την γέννηση του ποιητή (1912 - 1991) το ποίημα του μήνα θα περιέχει δύο δείγματα γραφής του.

Αν δε μου 'δινες την ποίηση, Κύριε

Αν δε μου 'δινες την ποίηση, Κύριε,
δε θα 'χα τίποτα για να ζήσω.
Αυτά τα χωριάφια δε θα 'ταν δικά μου.
Ενώ τώρα ευτύχησα να 'χω μηλιές,
να πετάξουνε κλώνους οι πέτρες μου,
να γιομίσουν οι φούχτες μου ήλιο,
η έρημός μου λαό,
τα περιβόλια μου αηδόνια.

Λοιπόν πώς σου φαίνονται; Είδες
τα στάχυα μου, Κύριε; Είδες τ' αμπέλια μου;
Είδες τι όμορφα που πέφτει το φως
στις γαλήνιες κοιλάδες μου;
Κ' έχω ακόμη καιρό!
Δεν ξεχέρσωσα όλο το χώρο μου, Κύριε.
Μ' ανασκάφτει ο πόνος μου κι ο κλήρος μου μεγαλώνει.
Ασωτεύω το γέλιο μου σαν ψωμί που μοιράζεται.
                                                                                Ωστόσο,
δεν ξοδεύω τον ήλιο σου άδικα.
Δεν πετώ ούτε ψίχουλο απ' ό,τι μου μου δίνεις.
Γιατί σκέφτομαι την ερμιά και τις κατεβασιές του χειμώνα.
Γιατί θά 'ρθει το βράδυ μου. Γιατί φτάνει όπου να 'ναι
το βράδυ μου, Κύριε, και πρέπει
να 'χω κάμει πριν φύγω την καλύβα μου εκκλησιά
για τους τσοπάνηδες της αγάπης.

Από την συλλογή "Ο Χρόνος και το ποτάμι", 1957

Τα τρύπια χέρια

"Εγώ δεν έχω να σου δώσω τίποτα" είπες. "Τίποτα,
είναι τρύπια τα χέρια μου".
                                            Ενώ
τον ουρανό που ήταν πάνω μου εσύ τον έφερνες.
Κ' η πολιτεία ήταν όμορφη εκείνο το βράδυ.
Κι όλα είχαν όψη τρυφερή και ήρεμη. Κ' η βροχή
σαν ένα διάφανο έπεφτε φως  αραιή, απαλή,
σαν καλοσύνη σε λουλούδια. Βαθιά στην καρδιά μου
σιγοψιχάλιζε ένα φως σαν στριμμένο μετάξι.
Μα περπατούσαμε σιγά στο δρόμο, γιατί εσύ,
κρατούσες κάτι σαν γρανίτη ή βαρύ φως. Γιατ' είχες
εσύ τα χέρια σου γιομάτα. Τόσο, που
μόλις εσήκωνες το βάρος. Μόλις που μπορούσες
να ορίζεις το βήμα σου.
                                     Γιατ' είχες τα χέρια σου
φορτωμένα με πέτρες κομμένες απ' το
λατομείο του ήλιου.
                                Απ' αύριο
θ' αρχίζω να χτίζω.

Από την συλλογή "Το βάθος του κόσμου", 1961

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου